Buses ABC(HOP), ABTO(ZIS), ACE , ACEV

Vandaag gaan we naar ABC HOP– ACE– & ACEV. Alle drie niet echt merken maar toch een hoofdstukje waard.

 KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

ABC Hop on Hop Off bus

Bussen ABC hop-on-hop-off Tamil bus

ABC hop-on-hop-off Tamil bus

 

Dit is een zogenaamde HOP on HOP off bus die in toeristische steden van plek naar plek rijdt waar je in en uit kunt stappen om van atractie naar atractie te gaan. Ze rijden van stad tot stad in allerlei verschillende versies en merken rond, vooral in Parijs, London, Barcelona en dergelijke. Maar ook in Colombo Sri Lanka rijden ze rond, zie hier boven:

 1938 ABTO 6 cylinder

1938 ABTO 6 cylinder

Gaan we nu naar Moskou, daar kwam ik een bus tegen de ABTO, Ik denk dat het  een ZIS 16 Ambulancebus uit 1938 is maar kan daar geen bewijzen voor vinden, dus hou ik het maar bij de naam ABTO 6 cylinder.

Bussen ACE Bus Services

ACE Bus Services

Bussen ACE Charter Bus Jamestown

 ACE Charter Bus Jamestown

Bussen Ace Gold Bus

Ace Gold Bus

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

1921 ACE S-Type Bus Heritage Motor Centre, Gaydon

Bussen ACE-bus 2009

2009 ACE-bus

Hierboven diverse ACE bussen. Het lijkt meer een onderneming met bussen dan een merk, maar er zij zowel hel oude als hypermoderne bussen van. Bovenstaande vind ik al een mooi model, maar ben er niet zeker van welk merk het is. Daar komen we later waarschijnlijk wel achter.

 Bussen ACEV Minibus Scooly carrossé par ACEV sur châssis RVI Mascott

ACEV Minibus Scooly carrossé par ACEV sur châssis RVI Mascott

Bussen Acev Scooly Renault F

Acev Scooly Renault F

Bussen ACEV Scooly

ACEV Scooly

Bussen Acev stylus

Acev Stylus

Ik wil na deze totaal verschillende ACE bussen dit Blog van vandaag afronden met een foto van een ACEV. Ik ben benieuwd of er een kijker is die me daar meer van kan vertellen. Reacties zijn dus altijd welkom. 

Filed Under: ABC HopABTOACEACEVBussenFRANCEINDONESIAUSAUSSRZIS

 

Author: Jeroen

In Dutch, my homelanguage: Ik ben Jeroen, tot januari 2015 was ik al dik 26 jaar werkzaam in een psychiatrisch ziekenhuis in een stad vlakbij Werelds grootste havenstad Rotterdam. Eerst als verpleegkundige/begeleider op high care, later op afdeling dubbeldiagnose (verslavingen) en ook nog een tijdje als administratief medewerker. Ik heb een spierziekte "Poli Myositis" (alle spieren zijn ontstoken) daardoor weinig energie. Sinds augustus 2015 is daarbij de diagnose Kanker gesteld, en ben ik helemaal arbeidsongeschikt geworden en zit middenin de behandelfase. Gelukkig ben ik daarnaast getrouwd, vader, en opa, en heb de nodige hobby's. Een daarvan is transportmiddelen verzamelen en daarmee een blog schrijven. Dit blog begon met bussen, maar nu komen ook sleepboten, auto's trucks en dergelijke aan bod. Kijk en geniet met me mee, reageer, en vul gerust aan. Fouten zal ik ook graag verbeteren. In English: I'm Jeroen, till januari 2015 I was already 26 years working as a nurse in a psychiatric hospital, near Rotterdam, Worlds biggest harbour with more than 98 nationalities living within it's borders. First I worked on closed high care ward and the last years on a ward with mainly addicted people. I liked my work very much. In 2007 I got ill. I got the diagnose Poli Myositis, a musscle dissease. Al my mussles are inflamed. And last august I got another diagnose. Cancer. It's plaveicelcel carcinoma and treated with Chemo and radioation. So I've even less energy than the last years. Still I try to make something of my life and the blog is helping with surviving with some pleasure.

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.