Historic Cars part III

(eerder geplaatst op 31 augustus 2008) Gisteren ook al zo’n duik in het verleden, met onze tocht door de spijkerbuurt. Ook ons kleine autootje van dat moment kwam langs, ja dat beschilderde dafje 33, Daf 33 ActieAll there is over from the car I went 300.000 km’s with, through Marokko,Tunesië, Algeria, Portugal, Spain,
France, Germany, Austria, Italy, Poland, Bulgaria, and so on.

met meer dan 300.000km’s op de teller. Toen is het al begonnen dat Rose en ik met een speciale blik naar oude auto’s kijken. Zelfs nu we al een dikke 4 jaar geen auto meer hebben(inmiddels 8 jaar), blijven onze ogen daarvoor open staan. Laatst op een wandeling met Jesse kwamen we een fantastische Peugeot 404 hatchback injection tegen in Ferrari rood gekleurd, en op de lak na compleet origineel. We hadden toen niet direct onze camera bij ons, maar zijn op zondag

peugeot 404 injection 1972 3 Prachtige Ferrari rood gespoten 2008-06-22

2008-06-22 speciaal weer met camera in die richting gegaan, en ja hoor, de huidige eigenaar was hem net aan het wassen, zie de emmer. We raakten als vanzelf even aan de praat en hoorden dat hij na lang speurwerk nog wat originele strips, e d had kunnen kopen. De man in kwestie was zo trots als een pauw, en dat kan ik me goed voorstellen. Als ik het goed heb is hij nu met deze auto op vakantie.

peugeot 404 injection 1972 3 Prachtige Ferrari rood gespoten 2008-06-22

Tijdens ons gesprekje vertelde de eigenaar dat hij ook nog een old timer peugeot 505 had gekocht. Daar voeg ik ook nog een afbeelding van bij. Persoonlijk ben ik niet rouwig meer dat we ons dit soort hobby’s kunnen veroorloven, want het is ook een soort van leven, en er gaat me naast die dikke portemonnee ook nog krankzinnig veel tijd in zitten.

peugeot 404 injection 1972 3 Prachtige Ferrari rood gespoten 2008-06-22

 

Peugeot 504 cabriolet 2 2008-06-22

 

Peugeot 504 cabriolet 3 2008-06-22

Zo waren we laatst in Arnhem en daar kwamen we deze mooie Austin Cambridge tegen. Op de markt bij de Waag, en de Eusebiuskerk.

Austin Cambridge 3 2008-07-13 Arnhem

 

Austin Cambridge 3 2008-07-13 Arnhem
Fiat 1100

In Schiedam waren we bij een olijfolie distributie handel op 2004-05-12 ook deze Blauwe Fiat 1100 al tegengekomen.

Fiat 1100

 Op een parkeerplaats kwam ik vorig jaar deze Mazda 1800

MAZDA 1800

tegen die nog meer herinneringen terugbracht.

 Dit was de auto die mijn vader had toen ik op mijn verjaardag in 1978 mijn Rijbewijs haalde. Het nummerbord 98-92-PA is me tot op de dag van vandaag bijgebleven. Het was een heerlijke auto, waar ik ook heel veel in gereden heb.

Mazda 1800 sedan UK 1970

 Ook al voor ik mijn rijbewijs had. Een tijd later waren we in Venray een Volvo Kattenrug tegen. Bij

Volvo Kattenrug 2009-07-29

 

Volvo Kattenrug 2009-07-29

navraag bleek dat dit de auto van de burgemeester was, alleen jammer dat we er niet even omheen konden lopen. Zo’n auto heeft een oprijlaan nodig. Wat een prachtige vormen maakten ze toen hé? !! Voor vandaag hou ik het bij deze korte blik in wat we zoal aan moois fotograferen wanneer we onderweg zijn.

Author: Jeroen

In Dutch, my homelanguage: Ik ben Jeroen, tot januari 2015 was ik al dik 26 jaar werkzaam in een psychiatrisch ziekenhuis in een stad vlakbij Werelds grootste havenstad Rotterdam. Eerst als verpleegkundige/begeleider op high care, later op afdeling dubbeldiagnose (verslavingen) en ook nog een tijdje als administratief medewerker. Ik heb een spierziekte "Poli Myositis" (alle spieren zijn ontstoken) daardoor weinig energie. Sinds augustus 2015 is daarbij de diagnose Kanker gesteld, en ben ik helemaal arbeidsongeschikt geworden en zit middenin de behandelfase. Gelukkig ben ik daarnaast getrouwd, vader, en opa, en heb de nodige hobby's. Een daarvan is transportmiddelen verzamelen en daarmee een blog schrijven. Dit blog begon met bussen, maar nu komen ook sleepboten, auto's trucks en dergelijke aan bod. Kijk en geniet met me mee, reageer, en vul gerust aan. Fouten zal ik ook graag verbeteren. In English: I'm Jeroen, till januari 2015 I was already 26 years working as a nurse in a psychiatric hospital, near Rotterdam, Worlds biggest harbour with more than 98 nationalities living within it's borders. First I worked on closed high care ward and the last years on a ward with mainly addicted people. I liked my work very much. In 2007 I got ill. I got the diagnose Poli Myositis, a musscle dissease. Al my mussles are inflamed. And last august I got another diagnose. Cancer. It's plaveicelcel carcinoma and treated with Chemo and radioation. So I've even less energy than the last years. Still I try to make something of my life and the blog is helping with surviving with some pleasure.

One thought on “Historic Cars part III”

  1. Hi! This is my first comment here so I just wanted to give a quick shout out and tell you I genuinely enjoy
    reading your blog posts. Can you recommend any other blogs/websites/forums that cover
    the same subjects? Appreciate it!

    Like

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.