Historic Cars Part I

Oude auto’s

Het is soms leuk met mijn toestel rond te lopen en warempel, dan merk ik dat ik toch een beetje ben aangestoken door Hot en zijn liefde voor oude auto’s. Dus zodra ik dan langs een echte oude loop kan ik het niet laten om deze op de foto te zetten.  Hot is dan zo vriendelijk om me te vertellen wat voor soort het is. Deze rechtse is een Citroën Ami 6. https://youtu.be/RLCIkxHleBg

AMI De rode auto is een Cadillac Station, Prachtig vind ik dit. Toen hadden de auto’s nog een eigen identiteit, een eigenheid. Rode Cadillac StationDe volgende auto is de grootste liefde van Hot. Het is een Daf 33, 700 cc de luxe uitvoering. Toen ik Hot leerde kennen had hij er zo’n een.Daf 33

Alleen deze was ook beschilderd met anti kernraket en energie logo’s en alternatieve energievormen, en een gebroken geweertje op de achterbak. Hij heeft met die wagen toch 3 x de wereld rond gereden (meer dan 3x het klokje rond). Er mee met ons, Merlijn en mijzelf naar Frankrijk geweest om zijn zus en haar gezin te bezoeken. Later, toen we de oude auto niet meer hadden heb ik hem nog zo’n Daf 33 gegeven, alleen had deze een Franse motor en verbruikte veel meer benzine.  De volgende auto die we tegen kwamen is een 1959 Fiat Multipla 1960 4d, prachtig, klein en compact.Fiat Multipla 1960 4d 

 De laatste auto is een Hillman 1600. We hebben vlakbij ons huis een kleine garage die deze meestal Engelse auto’s repareert en zodoende dat we die auto’s zo regelmatig tegenkomen. En wanneer we weer zo’n auto passeren hoor ik soms naast me een diepe zucht. De laatste 8 jaar zijn wij namelijk autoloos! Hillman 1600

0000 Oude Auto’s I Cadillac, Hillman, Fiat Multipla, Daf 33, Citroën Ami,

Author: Jeroen

In Dutch, my homelanguage: Ik ben Jeroen, tot januari 2015 was ik al dik 26 jaar werkzaam in een psychiatrisch ziekenhuis in een stad vlakbij Werelds grootste havenstad Rotterdam. Eerst als verpleegkundige/begeleider op high care, later op afdeling dubbeldiagnose (verslavingen) en ook nog een tijdje als administratief medewerker. Ik heb een spierziekte "Poli Myositis" (alle spieren zijn ontstoken) daardoor weinig energie. Sinds augustus 2015 is daarbij de diagnose Kanker gesteld, en ben ik helemaal arbeidsongeschikt geworden en zit middenin de behandelfase. Gelukkig ben ik daarnaast getrouwd, vader, en opa, en heb de nodige hobby's. Een daarvan is transportmiddelen verzamelen en daarmee een blog schrijven. Dit blog begon met bussen, maar nu komen ook sleepboten, auto's trucks en dergelijke aan bod. Kijk en geniet met me mee, reageer, en vul gerust aan. Fouten zal ik ook graag verbeteren. In English: I'm Jeroen, till januari 2015 I was already 26 years working as a nurse in a psychiatric hospital, near Rotterdam, Worlds biggest harbour with more than 98 nationalities living within it's borders. First I worked on closed high care ward and the last years on a ward with mainly addicted people. I liked my work very much. In 2007 I got ill. I got the diagnose Poli Myositis, a musscle dissease. Al my mussles are inflamed. And last august I got another diagnose. Cancer. It's plaveicelcel carcinoma and treated with Chemo and radioation. So I've even less energy than the last years. Still I try to make something of my life and the blog is helping with surviving with some pleasure.

One thought on “Historic Cars Part I”

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.