Hoe zal ik eens beginnen? Buses AABENRAA Denmark

Hoe zal ik eens beginnen? Buses AABENRAA Denmark

1984 Aabenraa Tallin Estonia

1950 AABENRAA 

Als je met een nieuw blog begint, en het is over een vast onderwerp dan moet je je laten lijden. In dit geval was ik de afgelopen maanden bezig om een verzameling aan te leggen van om te beginnen auto’s, hulpvoertuigen, als brandweerwagens, ambulances, lijkwagens, maar als je eenmaal zo’n categorie hebt waar blijf je dan met ambulanceschepen, helicopters, vliegtuigen, militaire soorten voertuigen, trucks en dergelijke, dus dat is een hele brede categorie geworden. Verder kwam ik taxi’s tegen, bussen, bromfietsen, motoren en ik durf te zeggen dat er voor iedere dag sinds ik hiermee begon wel een nieuw merk bij is gelomen in mijn verzameling. Die verzameling pastte eerst nog op een memory stich van 2GB, maar is inmiddels de 20GB dik voorbij.

Aabenraa 2003 Kopenhagen Denemarken

Ik vertelde al dat ik bezig was met een schijfje te maken voor onze vriend de buschauffeur, en daarvoor wilde ik eerst de bussen fatsoenlijk op een rijtje hebben. Nu is ook dat nog een kunst apart, want alleen al bij bussen in de categorie A zijn er meer dan 55 merken die met een A beginnen.
Toen ik die vervolgens naar Facebook overbracht bleek dat de gegevens die bij iedere foto hoorden ook nog

AABENRAA M 82 (1985)

handmatig aangevuld moesten worden en had ik er plotsklaps een paar honderd grijze haren bij. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.3716178709346.2176584.142208451&type=1&aft=3716426435539&l=747efbdf4d
Ik ben er overigens nog niet uit. Alleen al hoe laat je deze site er ook weer goed uitzien?, en met welke kleuren ga ik werken?, en zo meer pracktische problemen vind je op je weg. Nu scheelt het wel dat ik ondertussen ook na de migratie naar Worldpress alweer wat ervaring heb op http://hotrose.weblog.nlDe site waarop ik samen met mijn vrouw Rose een dagboek bijhoud. Daar hebben we al bijna 1500 blogjes bij elkaar geschreven.

AABENRAA – VOLVO B10M 60

Ik begin dus nu gewoon met de eerste A en een paar daarbij behorende prachtfoto’s, en dan zien we daarna wel verder. In dit geval gaat het over het merk Aabenraa. Dit is een volkomen ongeïspireerde bus afkomstig uit Denemarken en valt onder het Volvo Imperium.http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Aabenraa_buses Ik heb de neiging om geen bus te laten zien. Er rijden er echter wel veel van rond, in Zweden, Denemarken, Litouwen en letland. Ikzelf had voordat ik ging verzamelen nog nooit van dit merk gehoord en dat zal voor velen van jullie lezers mogelijk ook zo zijn. Toch als je vooraan het alfabet begint kun je moeilijk het eerste merk overslaan, al is het nog zo lelijk.
Ik ben overigens reusachtig benieuwd of er veel volgers gaan komen. Hadden Rose en ik of de family Hotrose in het begin nauwelijks volgers. Op zijn hoogtepunt waren dat er soms wel 3000 per dag. Dat verwacht ik hier niet hoor, zeker niet nadat de migratie van typepad naar Worldpress zo dramatisch verliep, maar we zullen het vanzelf zien.

1982 Volvo -Aabenraa Bus Denemarken © John Veerkamp

Buses builders with an I impossible to put in an special chapter.

I

When you make chapters for all makers of buses, or bodybuilders, you always keep pictures you don’t know everything about.

Si I decided to make for each letter a combination blog for the pictures i don’t know anything from. Maybe there are viewers that know more and I’m always interested in knowing more so this is an invitation to send me that information. I can put it afterwords to the picture.

I.

Bussen Ice explorer Canada

 Ice explorer Canada – Colombia Icefield © Marcel Sloover

Bussen Ierland b

Photo from (Leyland) bus in Ireland

Bussen IETT Turkije

IETT Turkije © Andrew Colebourne

bussen image014

Bussen INBUS 1206 di ATAC Roma

 INBUS 1206 di ATAC Roma

bussen India

India

Bussen Intercity bus 53

Intercity bus 53 San Francisco

Bussen interieur 1948

 interieur 1948

Bussen Intra Mural Bus Chicago World's Fair 1933

Intra Mural Bus Chicago World’s Fair 1933

Bussen Invicta Volgren Scania L94UB -Volgren CR224L Low Floor Bus

Invicta Volgren Scania L94UB -Volgren CR224L Low Floor Bus

Bussen IPSAN 74. Made from 1974- 1989. Name Jipsan (Jipsam, Chipsam) translated as Gathering and Distribution

 IPSAN 74. Made from 1974- 1989. Name Jipsan (Jipsam, Chipsam) translated as Gathering and Distribution

see under Chollima, more about this trolleybus from North Korea